مقیاس جزئی ملودیک

ساخت وبلاگ

مقیاس جزئی مهم دیگر برای بحث ، مقیاس جزئی ملودیک است. مقیاس جزئی ملودیک ، مانند هارمونیک جزئی ، در مقایسه با جزئی طبیعی نیز دارای هفتم بزرگ است. این 7 ، دقیقاً مانند مقیاس جزئی هارمونیک ، وتر اصلی سه گانه یا غالب 7 V را در یک کلید جزئی به ما می دهد.

با این حال ، ملودیک جزئی با داشتن یک 6th که نیم مرحله بالاتر است ، با مقیاس جزئی طبیعی متفاوت است. مقیاس جزئی ملودیک مانند خردسال طبیعی است ، اما با یک 6 و 7 بزرگ شده است.

A Natural Minor vs. A Melodic Minor

به یاد داشته باشید که فاصله یک و نیم غیرمعمول بین 6 و 7 از مقیاس جزئی هارمونیک؟تصور می شود که آن پرش سوم جزئی کمی ملودیک بی دست و پا است. مقیاس جزئی ملودیک ، با افزایش ششم ، از جهش یک و نیم مرحله بین 6 و 7 مقیاس جزئی هارمونیک خلاص می شود. با تغییر نت ششم ، مقیاس به ترکیبی از گام های کامل و نیمه مرحله ای باز می گردد و دوستانه تر از ملودی است. از این رو نام ملودیک جزئی.

مقیاس جزئی ملودیک یک اکتاو

در اینجا به انگشت توجه کنید. اگر از انگشت اول خود در درجه 4 و انگشت چهارم خود در درجه 5 مقیاس استفاده می کنید ، باعث تغییر شکل بیشتر می شود. انگشتان شما فشرده شده و سپس کشش می کنند. این یک تکنیک خوب برای یادگیری است و بعداً در سایر شکل های موسیقی روی fretboard ظاهر می شود.

صعودی و نزولی جزئی ملودیک

این بیت غیرمعمول است. دو شکل از مقیاس جزئی ملودیک وجود دارد: صعودی و نزولی.

مقیاس جزئی ملودیک صعودی همان چیزی است که من به تازگی توضیح داده ام - یک مقیاس جزئی طبیعی با یک 6 و 7 مطرح شده. مقیاس جزئی ملودیک نزولی نام دیگری برای مقیاس جزئی طبیعی است."نزولی ملودیک جزئی" فقط در هنگام نزول ، مقیاس جزئی طبیعی قدیمی قدیمی است.

چرا؟احساس می شد وقتی ملودی ها از مقیاس پایین می آیند ، با 6 و 7 مسطح بهتر به نظر می رسید ، و در حالی که ملودی ها از طریق مقیاس صعود می کردند ، با بلند شدن 6 و 7 به نظر می رسید.

این تمایز صعودی/نزولی در موسیقی کلاسیک رعایت می شود. برای سایر نوازندگان ، مانند نوازندگان جاز ، "ملودیک جزئی" به سادگی به شکل صعودی مقیاس جزئی ملودیک اشاره دارد. به طور معمول ، نوازندگان فقط با نام "جزئی طبیعی" ، ملودیک نزولی را صدا می کنند.

شما می توانید انتظار داشته باشید که این تفاوت های مقیاس های جزئی ملودیک صعودی و نزولی را ببینید و بشنوید ، اما بیش از حد در مورد آنها نگران نباشید. هنگامی که مردم در مورد مقیاس جزئی ملودیک در موسیقی مدرن بحث می کنند ، اغلب از شکل صعودی صحبت می کنند.

ساخت و ساز دورانی

ساختار فاصله ای از مقیاس جزئی ملودیک مانند مقیاس جزئی طبیعی است ، مگر اینکه به جای یک ششم جزئی 6 و یک هفتم اصلی به جای هفتم جزئی که در مقیاس جزئی طبیعی یافت می شود ، ششم اصلی داشته باشد.

Melodic Minor Ascending Intervals

ساخت کامل مرحله/نیمه مرحله

بر خلاف مقیاس جزئی هارمونیک ، که در آن فاصله بین درجه های مقیاس ششم و هفتم یک مرحله و نیم (سه مرحله نیمه) است ، مقیاس جزئی ملودیک ، با بزرگ شدن آن ، ما را به سمت کل مشترک باز می گرداندنوع/نیمه مرحله ساختار مقیاس.

Melodic Minor Whole-Step/Half-Step Construction

راه دیگر برای فکر کردن به ملودیک جزئی

راه دیگر برای مشاهده مقیاس جزئی ملودیک این است که به جای اینکه یک مقیاس جزئی طبیعی با یک 6 و 7 مطرح شده باشد ، از آن به عنوان یک مقیاس بزرگ با یک سوم صاف فکر کنید.

به عنوان مثال ، C Major C ، D ، E ، F ، G ، A و B. C Melodic Minor C ، D ، E ♭ ، F ، G ، A و B. است.

استفاده عملی از مقیاس جزئی ملودیک

مقیاس جزئی ملودیک به این دلیل نامگذاری شده است زیرا از اهمیت ملودیک برخوردار است. در حال حاضر ، آیا باید بزرگترین کارکردهای پخش کننده باس را به شما یادآوری کنم؟ریتم و هماهنگی.(من می دانستم که تو فراموش نکردی!)

بله ، ما می توانیم و به صورت ملودیک بازی کنیم. بله ، ما می توانیم و بازی انفرادی انجام دهیم. اما ، کاری که انتظار می رود انجام دهیم این است که از نظر ریتمیک هارمونی را تعریف کنیم.

من نمی گویم شما نمی توانید یا از این مقیاس استفاده نمی کنید. شما خواهید کردو بسته به سبک ، ممکن است از آن به طور گسترده استفاده کنید (جاز).

جایی که شما به احتمال زیاد این مقیاس را در یک خطوط روزمره اعمال می کنید ، زمانی است که شما باید از برخورد با ملودی آهنگ که از این مقیاس ملودیک استفاده می کند ، خودداری کنید. یادداشت مشکل ساز برای نوازنده باس ششم این مقیاس جزئی ملودیک خواهد بود.

یک تجربه مشترک به این شکل پیش می رود:

شما می دانید که در یک کلید جزئی هستید.

شما به یک وتر V در کلید جزئی (نوع هفتم اصلی یا غالب وتر V) خواهید رسید.

شما احتمالاً فقط وتر را با ریشه ، 5 و شاید یک سوم و 7 ترسیم کنید.

ملودی (قسمت آواز/انفرادی) از مقیاس اصلی از مقیاس این وتر V استفاده می کند.

اگر گوش نمی دهید یا از آن غافل نیستید ، ممکن است با استفاده از ششم از مقیاس جزئی اشتباه به عنوان یک یادداشت عبور یا یادداشت پر کردن ملودیک ، یک صدای پر یا عبور را بازی کنید.

اوه6th Minor in Bassline در برابر ششم اصلی ملودی درگیری خواهد کرد.

احتمالاً خواهید شنید که این نت خاموش یا خنده دار به نظر می رسد ، و امیدوارم دفعه بعد چه کاری انجام دهید.

این سناریو چندان معمول نیست ، اما ممکن است برای شما اتفاق بیفتد.

نمونه های آهنگ جزئی ملودیک

در اینجا چند نمونه آهنگ با استفاده از مقیاس جزئی ملودیک آورده شده است. توجه کنید که من به یادداشت های قسمت آواز اشاره می کنم. ملودیجزئی ملودیک.

The Beatles - دیروز

برای مدت طولانی این به عنوان پرفروش ترین تک آهنگ جهان ایستاد.

عبارت ملودی "همه مشکلات من خیلی دور به نظر می رسید" از پنجم خود در مقیاس جزئی ملودیک بالا می رود.

کارول زنگ ها (بل کارول)

در این آهنگ مشهور کریسمس "ملودی مقیاس صعودی" شاد ، شاد ، شاد ، کریسمس مبارک."مقیاس جزئی ملودیک را از پنجم خود بالا می برد.

برگهای پاییز (استاندارد جاز کلاسیک)

بخش ". از قرمز و طلای "دوباره در پنجم مقیاس جزئی ملودیک شروع می شود که سه نت و سپس یک جهش را بالا می برد.

راه رفتن باس های پیاده روی ، همانطور که در جاز یافت می شود ، در جایی خواهد بود که ممکن است به استفاده از لحن عبور مناسب از مقیاس جزئی مناسب توجه کنید.

ممکن است متوجه شوید که این مقیاس در یک کلید جزئی در وتر V رخ می دهد. نه همیشه ، اما ممکن است شما از نزدیک گوش فراتر کنید یا از ششمین مقیاس جزئی به عنوان یک یادداشت در حال عبور خودداری کنید.

این یک یادآوری خوب است که هنگام یادگیری یک ترانه ، نه تنها باید پیشرفت وتر را بیاموزید بلکه ملودی را نیز یاد بگیرید. یک آهنگ ملودی و هماهنگی است. بازیکنان باس اغلب این را فراموش می کنند و فقط روی آکورد تمرکز می کنند. آهنگ را به طور کلی بشنوید.

هماهنگی مقیاس جزئی ملودیک

یک بار دیگر ، درست همانطور که می توانیم از مقیاس های جزئی جزئی ، طبیعی جزئی و هارمونیک آکورد بسازیم ، می توانیم با مقیاس جزئی ملودیک همین کار را انجام دهیم. ساختار منحصر به فرد در مقیاس جزئی ملودیک ، یک زبان هارمونیک بسیار متفاوت دیگر از صداهای ساده مقیاس اصلی/مقیاس جزئی جزئی طبیعی به ما می دهد. و با صدای جزئی هارمونیک نیز متفاوت است.

باز هم ، در این مرحله از درس های مطالعه ، برای شما ضروری نیست که بتوانید این آکورد های مقیاس جزئی ملودیک را تسلط دهید. مانند آکوردهای مقیاس جزئی هارمونیک ، این موارد در آینده در صورت لزوم ظاهر می شوند.

اگر بی تاب یا کنجکاو هستید ، در اینجا یکی دیگر از پیش نمایش های کاملاً اختیاری * از هارمونی مقیاس جزئی ملودیک است.

Melodic Minor Scale Chords

خلاصه مقیاس جزئی ملودیک

همانطور که در مقیاس جزئی هارمونیک ، مقیاس جزئی ملودیک در مقایسه با هارمونی مقیاس اصلی (عمده و طبیعی جزئی) دنیای خاص خود است. حتی اگر بیشتر موسیقی حول کلیدهای اصلی و جزئی از هارمونی در مقیاس اصلی می چرخد ، این صداها از هارمونیک و ملودیک جزئی گاه به گاه دزدگیر می شوند. جایی که شما اغلب تجربه خواهید کرد که هر دو این مقیاس در کلیدهای جزئی در آکورد V قرار دارند.

بعداً یاد خواهید گرفت که بسیاری از کاربردهای پیشرفته از مقیاس جزئی ملودیک ، آکورد آن و سایر مقیاس های حاصل از آن وجود دارد.

در حال حاضر ، از مقیاس جزئی ملودیک آگاه باشید ، اما نگران یادآوری همه آکوردهای آن نباشید. قبل از اختصاص وقت زیاد در اینجا ، چیزهای مهم دیگری برای تسلط وجود دارد.

mode_comment وب سایت شما فقط شگفت انگیز است!. من از مکسمن فقط عاشق تمرینات از باس مطالعه هستم و بهترین آن است که موسیقی آن تصدیق شده در داخل است. من هرگز توضیحی واقعی در مورد اینکه موسیقی بسیار خوب به نظر می رسد پیدا نکرده ام. این تئوری من را انگیزه می دهد تا بیشتر و بیشتر یاد بگیرم. تبریک می گویم! tu sitio es realmente قابل انعطاف!. من Gustan Demaciado los Ejercicios del Sitio "مطالعه باس" y lo mejor es la teoria موسیقی اسکریتا آه. Nunca habia encontrado una antlicacionion de por que la musica suena tan bien. la teoria me mantiene motivado para aprender mas y mas. felicitaciones!- Felipe E. ، مطالعه Basser

این وب سایت نیاز به استفاده از کوکی ها دارد. برای ادامه استفاده از سایت ، لطفاً خط مشی کوکی ، خط مشی رازداری و شرایط خدمات را بررسی و بپذیرید. قبول میکنم

پلتفرم های فارکس...
ما را در سایت پلتفرم های فارکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهرداد فلاحتگر بازدید : 77 تاريخ : پنجشنبه 3 فروردين 1402 ساعت: 20:34